Alle Sprachen    |   EN   SV   IS   IT   RU   FR   RO   PT   HU   LA   NL   SK   HR   ES   BG   NO   FI   CS   TR   DA   PL   EL   SR   EO   |   SK   HU   FR   PL   NL   SQ   RU   NO   ES   SV   IT   DA   PT   CS   HR   RO   |   more ...

Duits-Nederlands woordenboek

Online-Wörterbuch Niederländisch-Deutsch: Begriff hier eingeben!
 äöüß...
  Optionen | Tipps | FAQ | Abkürzungen | Desktop

LoginRegistrieren
Home|About/Extras|Vokabeltrainer|Fachgebiete|Benutzer|Forum|Mitmachen!
Übersetzungsforum Deutsch-Niederländisch
Types of entries to display:     Linguistic Help Needed   Chat and Other Topics   Dictionary and Contribute!  

Dutch-German Translation Forum

Hier kannst du Fragen zu Übersetzungen stellen (auf Deutsch oder Niederländisch) und anderen Benutzern weiterhelfen. Wichtig: Bitte gib den Kontext deiner Frage an!
Suche | Richtlinien | Neue Frage stellen
Frage:
Berichtigung  
von pieterk (NL), Last modified: 2016-06-07, 18:48  Spam?  
Lieber Hanspeter,

Es ist nicht sehr einfach, Deine Texte zu übersetzen, auch weil sie doch ziemlich privat sind... Aber ich habe mich erneut bemüht. Meine Übersetzung lautet wie folgt:

“Zoals je weet onderneem ik veel activiteiten. Ik doe aan sport, ga joggen, bezoek diverse cursussen, ben veel met de fiets onderweg, ik lees, schrijf en teken graag, en ik hou ervan om uitgebreide wandelingen of trektochten te ondernemen. Er zijn nog veel andere dingen die ik graag doe, maar de omzetting daarvan hangt iedere keer af van de intensiteit van mijn tinnitus en de daaruit voortvloeiende neveneffecten.
Hoe intensiever mijn klachten, des te meer beperken ze mijn vrijheid om te doen wat ik wil, en daarmee ook mijn levenskwaliteit, wat op zijn beurt als gevolg heeft dat ik aan heftige depressies lijd.
Om deze reden zouden we moeten vasthouden aan wat we bij onze laatste zitting besproken hebben en moeten proberen om de therapie uit te breiden.

Mag ik je dientengevolge verzoeken om contact op te nemen met mijn arts om met hem een verbreding van de behandeling te bespreken? Het zou goed zijn als ik tweemaal per week naar de therapie zou kunnen komen. Want een behandeling zou er in de eerste plaats toe moeten bijdragen, dat ik mijn plaats in het werkzame leven weer kan innemen en mijn activiteiten op privégebied weer op kan pakken, zonder dat het opnieuw tot acute symptomen (zoals verminderd prestatievermogen en concentratie-, evenwichts- angst-, slaap-, of somatoforme stoornissen) komt, die mijn handelen beperken en mij in zware depressies storten.

Indien jouw inspanningen tevergeefs mochten zijn, dan vind ik het prima als we dit thema bij onze eerstvolgende zitting nog eens zouden kunnen oppakken.

Vanmorgen was de tinnitus niet meer zo sterk als in de afgelopen dagen.
Aangezien ik slechts lichte evenwichtsstoornissen heb en me weer beter kan concentreren, gaat het nu weer enigszins goed. Alleen met de pijn in mijn hoofd, mijn nek en mijn ledematen heb ik het nog moeilijk.
Na het douchen treedt er geen verandering op.
Tijdens het werk hou ik me telkens weer in en doe mijn oefeningen.
Ook ’s avonds treden er geen grote veranderingen op en kan ik meer ontspannen naar bed gaan.”

Ich hoffe, Du kannst hiermit zufrieden sein.

Mit bestem Gruß,

Piet
 « zurück

nach oben | home© 2002 - 2017 Paul Hemetsberger | Impressum
Dieses Deutsch-Niederländisch-Wörterbuch (Duits-Nederlands woordenboek) basiert auf der Idee der freien Weitergabe von Wissen. Mehr Informationen!
Links auf dieses Wörterbuch oder einzelne Übersetzungen sind herzlich willkommen! Fragen und Antworten
Werbung ausblenden